close
دانلود فیلم
دزبیست|دانستن آنچه که نمیدانیم نکات جالب و استثنایی درباره عقاید غلط در رانندگی
instagram.com/dez20.ir لطفا 10 ثانیه تامل کنید تا مطالب وبسایت بطور کامل بارگذاری شود. اینستاگرام ما را دنبال کنید نکات جالب و استثنایی درباره عقاید غلط در رانندگی


سایت دزفول,دزبیست,دزفول


نظر سنجي
پرتال دزبیست تا چه میزانی با گنجایش مطالب خود توانسته یادگیری های شما را افزایش دهد و میزان رضایت شما از این سایت چقدر است؟








آخرین كاربران عضو شده


دزبيست
در صورت تمايل كد بنر ما را از كادر پايين كپي كرده و در وب خود قرار دهيد

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید instagram.com/dez20.ir

 

اپلیکیشن های اختصاصی این پرتال را دانلود کنید


دانستن انچه که نمیدانیم

 
انجمن دانشجویان ایران

 

مطالب محبوب
پست ثابت بازدید : 16207
چند تا لطیفه بازدید : 4585
فتوشاپ بازدید : 4341
دروغ های خنده دار بازدید : 3897
راهب و صداي عجيب بازدید : 3647
تست باهوشی بازدید : 3599
فرهنگ غضنفر اینا بازدید : 3549
كد كج كردن عكس بازدید : 3411
شنل قرمزی امروزی! بازدید : 2907
تجربه بازدید : 2615
دكتر محمود انوشه بازدید : 2181
يا مهدي ( عج ) بازدید : 2145
ساخت بنر آنلاين بازدید : 1703
انواع عشق بازدید : 1639
شهدا شرمنده ايم بازدید : 1455
ضد دختر بازدید : 1439
گوگل بازدید : 1411
چه رنگي هستيد؟ بازدید : 1321
شرط عشق بازدید : 1241
شب عاشقان بازدید : 1197
جمله های قشنگ! بازدید : 1171


نکات جالب و استثنایی درباره عقاید غلط در رانندگی

در این مطلب به نکات ریز و درشتی درباره ی شیوه ی رانندگی و مراقبت از خودرو در ایران اشاره میکنیم که شاید اکثر شما این نکات غلط رو انجام میدین و شیوه ی درست اون رو نمیدونید. به نظر من اصلا اشکالی نداره که  یک راننده ازز رانندگی خودش تست بگیره


برای خواندن نکات جالب به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

۱٫ نگه داشتن پدال ترمز در هنگام عبور از دست اندازه
 این کار فشار زیادی را به سیستم فنربندی، اکسل و سیستم ترمز اتومبیل وارد میکند و نحوه صحیح رد شدن از دست انداز به این صورت است که باید طوری برنامه ریزی کنیم که تا قبل از رسیدن به دست انداز سرعت را کم کرده باشیم و در هنگام عبور از دست انداز ترمز به هیچ عنوان درگیر نباشد.

۲٫
بالا کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن
چندی پیش در انگلیس دیدم که دوستم زمانی که میخواهد ترمز دستی را بالا بکشد دکمه آن را فشار میدهد و سپس آن را بالا میکشد از او پرسیدم دلیل این کارت چیه؟ گفتش اولین باری که برای امتحان رانندگی رفته بودم سر همین کشیدن ترمز دستی منو رد کردن و برای همه خنده دار بود که میگفتم تو ایران همه اینطوری ترمز دستی رو میکشن و بعدا متوجه شدم که انگلیسی ها به این دکمه کلاچ ترمز دستی میگویند و تا زمانی که کلاچ ترمز دستی را نگرفتی نباید آن را بالا بکشی بعدا خودم هم از تعدادی از دوستانم که مکانیک را به صورت علمی میدانند گفتند که کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن باعث خرابی چرخ دنده های آن و وارد آمدن فشار بیش از حد به سیم ترمز دستی میشود.

۳٫
عدم تعویض به موقع روغن گیربکس
در همین تیونینگ تاک به کرات دیده شده که افرادی خودروشان ۱۵۰ هزار کیلومتر یا بیشتر کار کرده و وقتی هم ازشان میپرسی واسکازین را تا به حال تعویض کردی میگویند مگر واسکازین هم نیاز به تعویض دارد؟ در جواب باید گفت بله واسکازین نیز مانند روغن های دیگر نیاز به تعویض دارد که تعویض به موقع آن باعث روان کارکردن گیربکس، سلامت گیربکس و… میشود. البته کیلومتر تعویض آن بستگی به نوع روغن و گیربکس اتومبیل و شرایط کارکرد آن دارد.

۴٫
تعویض یکبار در میان فیلتر روغن
گاها دیده شده که افراد فیلتر روغن را یک بار در میان تعویض میکنند و اکثرا همین افراد از فیلتر های با کیفیت پایین استفاده میکنند. ابن کار باعث میشود فیلتر عمل تصفیه را نتواند به صورت کامل انجام دهد و منجر به آسیب های جدی به موتور اتومبیل میشود که بعدا متوجه میشویم اگر هربار فیلتر را عوض میکردیم و فیلتر مناسب جایگزین می‌کردیم چقدر از هزینه تعمیر موتور و صرف وقت جلوگیری میشد.

۵٫
درجا گرم کردن ماشین به مدت طولانی
این کار نه تنها مفید نیست بلکه ضرر زیادی هم به موتور وارد می‌آورد. درجا کارکردن بیش از حد باعث گرم شدن بیش از حد منبع اگزوز میشود و این گرما به موتور منتقل میشد که به نوبه خود برای موتور ضرر دارد. در زمستان بهتر است نهایتا یک دقیقه ماشین درجا کار کند سپس چند کیلومتر اولیه تا گرم شدن ماشین در حد مطلوب را با سرعت پایین طی کرد.

۶٫
پایین آوردن شیشه به جای استفاده کردن از کولر در اتوبان
چندی پیش یک آزمایش در مجله auto crose انگلستان انجام شد و نشاد داد اگر یک اتومبیل در اتوبان کولرش روی درجه یک فن روشن باشد مصرف سوختش از خودرویی که شیشه راننده آن ۴۰ درصد باز است کمتر است.
۷٫ خلاص نکردن دنده پشت چراغ قرمز و ترافیک
این کار باعث وارد آمدن فشار مضاعف روی دوشاخه کلاچ و گیربکس و… میشود.

۸٫
گرفتن ترمز و کلاچ به صورت همزمان برای نگه داشتن خودرو
این کار خود باعث این میشود که متراژ ترمز افزایش پیدا کند زیرا زمانی که کلاچ درگیر است از نیروی ترمزی موتور نیز استفاده میشود و زمانی که کلاچ و ترمز باهم فشار داده میشود خود باعث دیرتر ایستادن خودرو میشود. بهترین کار این است که ترمز را فشار داده و قبل از اینکه خودرو به لرزش بی افتد کلاچ را بگیریم.

۹٫
با سرعت پایین در لاین سرعت حرکت کردن و بالعکس
بسیار دیده شده که رانندگانی با سرعت های بسیار پایین در لاین سرعت حرکت میکنند و در عوض رانندگانی با سرعت های زیاد در لاین های کناری حرکت میکنند که هر دو باعث ایجاد خطرات جبران ناپذیری میشوند.

۱۰٫
ریختن آب لوله کشی داخل رادیاتور
این کار باعث به وجود آمدن رسوبات فراوان در رادیاتور و واتر پمپ و موتور میشود و بسیار دیده شده که حتی باعث سوختن واشر سر سیلندر هم شده. بهترین کار این است که آب را جوشانده و بگزاریم تا سرد شود و دوباره آن را بجوشانیم هرچه دفعات سرد شدن و جوشاندن بیشتر شود آب سالم تر میشود فقط دقت کنید که بعد از سرد شدن رسوبات در ته ظرف است پس از ریختن آب ته ظرف به داخل رادیاتور خود داری کنید البته مایع های آماده هم در بازار هست که خوب روش اول قابل اطمینان تر است.

۱۱٫
ریختن آب لوله کشی داخل منبع شیشه شور
این کار باعث به وجود آمدن رسوبات فراوان در منبع، شلنگ ها، نازل و پمپ آب آن میشود. برای تامین این آب هم می‌توان از روش بالا استفاده کرد البته مایع های آماده هم در بازار هست.

۱۲٫
سنگین کردن بیش از حد خودرو
پر کردن صندوق عقب با وسایلی که به آن احتیاجی نیست خصوصا در مسافت های طولانی باعث بالا رفتن مصرف سوخت میشود. در حد امکان باید خودرو خود را سبک کنیم.
۱۳٫ نصب باربند در مواقعی که به آن نیاز نداریم
باربند را فقط باید زمانی ببندیم که به آن احتیاج داریم زیرا وجود باربند به خودی خود باعث بالا رفت مصرف سوخت حداقل به میزان ۱۰ درصد میشود.

۱۴٫
نشاندن کودک روی پای سرنشین جلوی خودروی ایربگ دار
این کار بارها دیده شده که بسیار هم خطرناک هست و در یک تصادف کوچک اگر ایربگ باز شود حتما کودک خفه خواهد شد. بهتر است همیشه کودک روی صندلی مخصوص در ردیف عقب بشیند.

۱۵٫
استفاده از بنزین معمولی در خودروهای دارای مبدل کاتالیستی
بنزین های معمولی موجود در کشور با اینکه روی پمپ ها نوشته بدون سرب اما باز هم مقدار زیادی سرب دارد که سرب موجود در آن قاتل مبدل کاتالیستی است و با توجه به اینکه بنزین سوپر کیفیت بهتری نسبت به بنزین معمولی دارد بهتر است از بنزین سوپر استفاده شود.

۱۶٫
دقت نکردن به سطح کیفی روغن موتور و تطبیق آن با سطح کیفی روغن توصیه شده توسط کارخانه
مثلا چند وقت پیش دیدم که فردی در موتور پراید داشت روغن توتال ۵۰۰۰ میریخت و پس از اینکه به او توضیح دادم که سطح کیفی توتال ۵۰۰۰ sj است و روغن موتور سازگار با پراید sf یا sg است در انتخاب روغن خود تجدید نظر کرد.

۱۷٫
استفاده از نور بالا در مه
در شرایط مه آلود استفاده از نور بالا دید را کمتر میکند در این شرایط نور خودرو باید روی نور پایین باشد و اگر خودرو مه شکن دارد باید آن را روشن کرد.

۱۸٫
خاموش نکردن خودرو پس از طی مسافت طولانی
این کار برای ماشین های گازوییلی است نه بنزینی بیشتر دیده شده رانندگان صبر میکنند تا فن خودرو خاموش شود سپس موتور را خاموش میکنند این کار ضرر جدی به موتور وارد میکند کارکردن بیش از حد باعث گرم شدن بیش از حد منبع اگزوز میشود و این گرما به موتور منتقل میشد که به نوبه خود برای موتور ضرر دارد. در اینگونه مواقع اگر خودرو بیش از اندازه گرم باشد زمانی که اتومبیل را خاموش کنیم سیستم فن اتوماتیک روشن میماند و نیازی به روشن گذاشتن ماشین نیست.
۱۹٫ تکیه پا به کلاچ
بسیار دیده شده رانندگانی که وقتی حتی با دنده پنج در اتوبان حرکت می کنند پای خود را روی کلاچ تکیه میدهند و کلاچ کورس کامل خلاصی را طی میکند و این کار باعث فشار آمدن به گیربکس میشود.

۲۰٫
جلو آوردن بیش از حد صندلی
خیلی از افراد(البته بیشتر خانم ها) فکر میکنند هرچه صندلی جلوتر باشد تسلط راننده بیشتر میشود و به اصطلاح دست فرمون خوب میشود. خیر اینطور نیست صندلی باید طوری باشد که راننده کاملا راحت باشد.

۲۱٫
گاز دادن قبل از خاموش کردن خودرو
این کار قبلا در خودرو های کاربراتوری برای بهتر روشن شدن خودرو انجام میشد. ولی در خودرو های انژکتوری این کار مضر است زیرا زمانی که شما گاز میدهید و سپس سوئیچ را میبندید مقداری بنزین نسوخته باقی میماند که خود باعث خرابی سوزن انژکتور و بد کارکردن خودرو در هنگام استارت زدن میشود.

۲۲٫
گاز دادن قبل از روشن کردن خودروی انژکتوری
این کار قبلا در خودرو های کاربراتوری برای بهتر روشن شدن خودرو انجام میشد. ولی در خودرو های انژکتوری این کار بی فایده است.

۲۳٫
خاموش شدن خودرو به دلیل نداشتن سوخت
این کار در بعضی اوقات باعث سوختن پمپ بنزین میشود و اصولا نباید گذاشت چراغ بنزین روشن شود زیرا رسوبات و ناخالصی های ته باک وارد مسیر سوخت میشود و باعث اختلال در کار پمپ بنزین؛ فیلتر بنزین و نهایتا انژکتور میشود.

۲۴٫
پارک کردن خودرو خلاف جهت خیابان
زمانی که شما خودرویتان را مثلا در سمت راست خیابان به صورت عکس پارک کنید اگر خدایی نکرده خودرویی با خودروی شما برخورد کند شما مقصر حادثه شناخته میشوید.




درباره : دانستنی های مفید , مطالب جالب و خواندني , آموزش , اخبار ,
مطالب مرتبط
نکته ای جالب در مورد reCAPTCHA های گوگل
وسعت دنیای اینترنت چقدر است؟
15 باور اشتباه در مورد مغز انسان
قلب انسان چگونه کار میکند؟
کنترل نور بالا HBC چیست؟
آشنایی و معرفی انواع گیربکس‌ها و نوع کارکرد آن‌ها
خودروی‌های هیبریدی چگونه کار می‌کنند؟
کدام بهتر است موتور عقب خودرو یا وسط؟
دوچرخه ای که رشد می‌کند!
سیستم HAC خودرو چیست؟
سیستم DAC خودرو چیست؟
بررسی انواع سیستم دیفرانسیل خودروها
آموزش کامل کیف پول کارت سوخت
روز طبیعت
باید و نباید های سه گانه موفقیت در زندگی
مناسب ترین جواب
الفبای زندگی به معنی واقعی
30 مورد برای یک زندگی موفق
آموخته ام که
کلمات زندگی صحیح

ارسال نظر
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی



برچسب ها : ranandegi , آموزش رانندگی , استفاده از بنزین معمولی در خودروهای دارای مبدل کاتالیستی , استفاده از نور بالا در مه , با سرعت پایین در لاین سرعت حرکت کردن و بالعکس , بالا کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن , تعویض یکبار در میان فیلتر روغن , تکیه پا به کلاچ , جلو آوردن بیش از حد صندلی , خاموش شدن خودرو به دلیل نداشتن سوخت , خاموش نکردن خودرو پس از طی مسافت طولانی , خلاص نکردن دنده پشت چراغ قرمز و ترافیک , دانلود آموزش رانندگی , درجا گرم کردن ماشین به مدت طولانی , ریختن آب لوله کشی داخل رادیاتور , ریختن آب لوله کشی داخل منبع شیشه شور , سنگین کردن بیش از حد خودرو , عدم تعویض به موقع روغن گیربکس , عقاید غلط در رانندگی , عقاید غلط در رانندگی چه چیزهایی هستند ,

نویسنده : مجتبي فلاحی تاریخ : بازدید : 545


پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید instagram.com/dez20.ir 



تمام حقوق اين وب سايت و مطالب آن متعلق به دزبيست|دانستن آنچه که نمیدانیم مي باشد.

چشم حسودان کــــور

مطالب گذشته
» پست ثابت »» سه شنبه 18 خرداد 1389
» دانلود تقویم خروس96 اندروید »» دوشنبه 18 اردیبهشت 1396
» نکته ای جالب در مورد reCAPTCHA های گوگل »» دوشنبه 06 اردیبهشت 1395
» آموزش ساخت مدار دروغ سنج »» دوشنبه 30 فروردین 1395
» اپلیکیشن پرتال دزبیست »» یکشنبه 29 فروردین 1395
» آموزش نصب وایمکس یو اس بی (usb) ایرانسل بدون نیاز به کارشناس »» یکشنبه 29 فروردین 1395
» وسعت دنیای اینترنت چقدر است؟ »» یکشنبه 29 فروردین 1395
» 15 باور اشتباه در مورد مغز انسان »» یکشنبه 29 فروردین 1395
» قلب انسان چگونه کار میکند؟ »» یکشنبه 29 فروردین 1395
» دوره آموزش طراحی و نصب وبسایت »» سه شنبه 25 اسفند 1394
» معرفی ربات Jaconda (ربات تلگرام) »» شنبه 15 اسفند 1394
» بدون نیاز به خرید هد آپ، خودرو خود را به این امکان مجهز کنید »» جمعه 23 مرداد 1394
» آنچه قبل از ورود به دانشگاه پیام نور باید بدانید »» دوشنبه 29 تیر 1394
» کنترل نور بالا HBC چیست؟ »» جمعه 05 تیر 1394
» آشنایی و معرفی انواع گیربکس‌ها و نوع کارکرد آن‌ها »» جمعه 15 خرداد 1394
» خودروی‌های هیبریدی چگونه کار می‌کنند؟ »» دوشنبه 07 اردیبهشت 1394
» معرفی و آشنایی با سیستم ASR خودرو »» دوشنبه 29 دی 1393
» کدام بهتر است موتور عقب خودرو یا وسط؟ »» چهارشنبه 17 دی 1393
» آشنایی با سیستم TPMS (نشان دهنده میزان باد لاستیک) »» دوشنبه 03 آذر 1393
» معرفی پیشرانه مجهز به سیستم VVT »» سه شنبه 13 آبان 1393