close
دانلود فیلم
دزبیست|دانستن آنچه که نمیدانیم معرفی سیستم نشان دهنده میزان باد لاستیک tpms در خودرو
instagram.com/dez20.ir لطفا 10 ثانیه تامل کنید تا مطالب وبسایت بطور کامل بارگذاری شود. اینستاگرام ما را دنبال کنید معرفی سیستم نشان دهنده میزان باد لاستیک tpms در خودرو


سایت دزفول,دزبیست,دزفول


نظر سنجي
پرتال دزبیست تا چه میزانی با گنجایش مطالب خود توانسته یادگیری های شما را افزایش دهد و میزان رضایت شما از این سایت چقدر است؟








آخرین كاربران عضو شده


دزبيست
در صورت تمايل كد بنر ما را از كادر پايين كپي كرده و در وب خود قرار دهيد

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید instagram.com/dez20.ir

 

اپلیکیشن های اختصاصی این پرتال را دانلود کنید


دانستن انچه که نمیدانیم

 
انجمن دانشجویان ایران

 

مطالب محبوب
پست ثابت بازدید : 16211
چند تا لطیفه بازدید : 4587
فتوشاپ بازدید : 4343
دروغ های خنده دار بازدید : 3897
راهب و صداي عجيب بازدید : 3649
تست باهوشی بازدید : 3601
فرهنگ غضنفر اینا بازدید : 3551
كد كج كردن عكس بازدید : 3413
شنل قرمزی امروزی! بازدید : 2909
تجربه بازدید : 2617
دكتر محمود انوشه بازدید : 2181
يا مهدي ( عج ) بازدید : 2145
ساخت بنر آنلاين بازدید : 1705
انواع عشق بازدید : 1641
شهدا شرمنده ايم بازدید : 1457
ضد دختر بازدید : 1441
گوگل بازدید : 1413
چه رنگي هستيد؟ بازدید : 1323
شرط عشق بازدید : 1243
شب عاشقان بازدید : 1201
جمله های قشنگ! بازدید : 1173


آشنایی با سیستم TPMS (نشان دهنده میزان باد لاستیک)

به تازگی روی بسیاری از خودروها سیستمی به نام TPMS نصب شده که بعضی از این خودروها به بازار داخل نیز پا گذاشته اند. در حقیقت سیستم TPMS مخفف Tire Pressure Monitoring System است و وظیفه آن نشان دادن میزان باد لاستیک ها به راننده می باشد.


این سیستم به صورت الکترونیکی کار می کند و به صورت زنده میزان باد لاستیک را به راننده گزارش می دهد. این سیستم می تواند نه تنها از بروز تصادف هایی که به این دلیل پیش می آید جلوگیری کند بلکه با تذکر به راننده در مورد کم بودن باد لاستیک ها، میزان مصرف سوخت را نیز کاهش دهد.     برای آشنایی بیشتر با این سیستم جالب و کاربردی به ادامه مطلب مراجعه کنید...

اگر به تاریخچه این سیستم نگاهی بیندازید متوجه می شوید که اولین بار این سیستم روی خودروهای لوکس اروپایی در دهه 80 میلادی نصب شد و اولین خودرویی که با این سیستم وارد بازار شد پورشه 959 در سال 1986 بود. در ادامه نیز رنو در سال 1996 و پژو در سال 1999 این سیستم را روی بعضی از خودروهای خود نصب کردند.
همچنین در اواخر دهه 90 میلادی بعد از اینکه تعداد زیادی از خودروهای سواری در آمریکا به دلیل ترکیدگی لاستیک دچار سانحه شده بودند قانونی وضع شد که روی خودروهای سبک این سیستم نصب شود تا از این وقایع جلوگیری شود. در ادامه این قانون و با اجباری شدن آن تمامی خودروهای سواری که از اول سپتامبر سال 2007 در آمریکا تولید می شوند باید چنین سیستمی را روی خود داشته باشند.
سیستم TPMS به دو نوع iTPMS و dTPMS تقسیم می شود. مدل اول مخفف Indirect TPMS است که در آن از سنسورهایی که به صورت فیزیکی درگیر لاستیک هستند استفاده نمی شود و تنها به کمک سرعت چرخش چرخ ها و دیگر سیگنال هایی که در خارج از لاستیک قرار داده شده اند و به صورت مستقیم با ترمزهای ABS و EBD در ارتباط هستند، باد لاستیک را تخمین زده و به راننده اعلام می کند. این سیستم نمی تواند دقیقا باد لاستیک را مشخص کند و اگر لاستیک تعویض شود باید این سیستم توسط راننده Reset شود.
اما dTPMS مخفف Direct TPMS می باشد و این روزها اغلب خودروها از این نوع سیستم استفاده می کنند. در این نوع، از سنسورهایی استفاده می شود که به صورت فیزیکی و مستقیم در داخل و یا خارج از لاستیک نصب شده اند و باد لاستیک ها را به صورت مجزا به راننده اعلام می کند. حتی بعضی از این نوع سیستم ها می توانند دمای لاستیک ها را نیز گزارش دهند. این نوع سیستم ها به دو نوع هستند که بعضی در داخل لاستیک قرار داده شده اند و بعضی دیگر در خارج از آن اما هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. به عنوان مثال اگر سنسورها در خارج از لاستیک باشند، بسیار آسیب پذیر خواهند بود و حتی احتمال سرقت نیز وجود دارد. اما اگر سنسورها در داخل لاستیک باشند، باید به کمک باطری کار کنند اما با توجه به این که در داخل لاستیک هستند تعویض باطری و یا تعمیر آن ها بسیار سخت خواهد بود.
اگر به یکی از سیستم های dTPMS نگاهی بیندازید متوجه می شوید که از قسمت هایی نظیر سنسورهای فشار، تبدیل کننده آنالوگ به دیجیتال، میکروکنترلر، اسیلاتور، انتقال دهنده فرکانس رادیویی، دریافت کننده فرکانس رادیویی و یک رگلاتور ولتاژ تشکیل شده است.
در نهایت باید گفت که مزایای این سیستم انکار ناپذیر است و این امر که راننده همیشه باد لاستیک ها را بررسی کند می تواند در کاهش احتمال تصادف، افزایش عمر لاستیک و کم شدن مصرف سوخت تاثیر به سزایی بگذارد. جالب است بدانید که به ازای هر 10 درصد کم بودن باد هر لاستیک، 1 درصد به مصرف سوخت خودرو اضافه می شود که ممکن است عدد کمی به نظر بیاید اما در آمریکا هر ساله 2 بیلیون گالن سوخت به همین دلیل به هدر می رود!
متاسفانه در کشور ما برای اجباری شدن نصب یک ترمز ABS و یا دو کیسه هوا روی خودروها سال ها حرف و حدیث پیش می آید و این امر در نهایت پس از سال ها حاشیه روی خودروهای تکراری قبلی نصب می شود چه رسد به نصب سیستم هایی مانند TPMS! امیدواریم صنعت خودروی کشور هر چه زودتر از این وضعیت خارج شود و بتوانیم خودروهایی با طراحی و تکنولوژی روز جهانی تولید کنیم.




درباره : تكنولوژي , محصولات جديد , معرفي ,
مطالب مرتبط
دانلود تقویم خروس96 اندروید
وسعت دنیای اینترنت چقدر است؟
بدون نیاز به خرید هد آپ، خودرو خود را به این امکان مجهز کنید
معرفی و آشنایی با سیستم ASR خودرو
آموزش ساده روت کردن گوشی با Kingo Android root
دوچرخه ای که رشد می‌کند!
سیستم HAC خودرو چیست؟
سیستم DAC خودرو چیست؟
بررسی انواع سیستم دیفرانسیل خودروها
اشتراک گذاری اینترنت از طریق wifi
آموزش کامل کیف پول کارت سوخت
نسل جدیدی از موتور سیکلت ها
آنچه را که درباره گوگل نمیدانید
پنکه بدون پره
دستگاه آزمایش بارداری
حمام بروید و همزمان لباسهایتان را بشوئید
مغز انسان هم هک شد
وقتی لپ تاپ ها مجهز به گرمکن غذا میشوند
فرمان لمسی و نمایشگر دیجیتال انقلابی در صنعت خودرو
زندگی آینده انسان و اتومبیل های هوشمند

ارسال نظر
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی



برچسب ها : آشنایی با سیستم TPMS , آشنایی با سیستم نشان دهنده میزان باد لاستیک , نشان دهنده میزان باد لاستیک چگونه کار میکند , چگونگی کارکرد نشان دهنده میزان باد لاستیک , طرز عملکرد نشان دهنده میزان باد لاستیک در خودرو , معرفی سیستم نشان دهنده میزان باد لاستیک tpms در خودرو ,

نویسنده : مجتبي فلاحی تاریخ : بازدید : 262


پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید instagram.com/dez20.ir 



تمام حقوق اين وب سايت و مطالب آن متعلق به دزبيست|دانستن آنچه که نمیدانیم مي باشد.

چشم حسودان کــــور

مطالب گذشته
» پست ثابت »» سه شنبه 18 خرداد 1389
» دانلود تقویم خروس96 اندروید »» دوشنبه 18 اردیبهشت 1396
» نکته ای جالب در مورد reCAPTCHA های گوگل »» دوشنبه 06 اردیبهشت 1395
» آموزش ساخت مدار دروغ سنج »» دوشنبه 30 فروردین 1395
» اپلیکیشن پرتال دزبیست »» یکشنبه 29 فروردین 1395
» آموزش نصب وایمکس یو اس بی (usb) ایرانسل بدون نیاز به کارشناس »» یکشنبه 29 فروردین 1395
» وسعت دنیای اینترنت چقدر است؟ »» یکشنبه 29 فروردین 1395
» 15 باور اشتباه در مورد مغز انسان »» یکشنبه 29 فروردین 1395
» قلب انسان چگونه کار میکند؟ »» یکشنبه 29 فروردین 1395
» دوره آموزش طراحی و نصب وبسایت »» سه شنبه 25 اسفند 1394
» معرفی ربات Jaconda (ربات تلگرام) »» شنبه 15 اسفند 1394
» بدون نیاز به خرید هد آپ، خودرو خود را به این امکان مجهز کنید »» جمعه 23 مرداد 1394
» آنچه قبل از ورود به دانشگاه پیام نور باید بدانید »» دوشنبه 29 تیر 1394
» کنترل نور بالا HBC چیست؟ »» جمعه 05 تیر 1394
» آشنایی و معرفی انواع گیربکس‌ها و نوع کارکرد آن‌ها »» جمعه 15 خرداد 1394
» خودروی‌های هیبریدی چگونه کار می‌کنند؟ »» دوشنبه 07 اردیبهشت 1394
» معرفی و آشنایی با سیستم ASR خودرو »» دوشنبه 29 دی 1393
» کدام بهتر است موتور عقب خودرو یا وسط؟ »» چهارشنبه 17 دی 1393
» آشنایی با سیستم TPMS (نشان دهنده میزان باد لاستیک) »» دوشنبه 03 آذر 1393
» معرفی پیشرانه مجهز به سیستم VVT »» سه شنبه 13 آبان 1393