close
دانلود فیلم
دزبیست|دانستن آنچه که نمیدانیم ده کلید برای تقویت روحیه
instagram.com/dez20.ir لطفا 10 ثانیه تامل کنید تا مطالب وبسایت بطور کامل بارگذاری شود. اینستاگرام ما را دنبال کنید ده کلید برای تقویت روحیه


سایت دزفول,دزبیست,دزفول


نظر سنجي
پرتال دزبیست تا چه میزانی با گنجایش مطالب خود توانسته یادگیری های شما را افزایش دهد و میزان رضایت شما از این سایت چقدر است؟








آخرین كاربران عضو شده


دزبيست
در صورت تمايل كد بنر ما را از كادر پايين كپي كرده و در وب خود قرار دهيد

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید instagram.com/dez20.ir

 

اپلیکیشن های اختصاصی این پرتال را دانلود کنید


دانستن انچه که نمیدانیم

 
انجمن دانشجویان ایران

 

مطالب محبوب
پست ثابت بازدید : 16211
چند تا لطیفه بازدید : 4587
فتوشاپ بازدید : 4345
دروغ های خنده دار بازدید : 3897
راهب و صداي عجيب بازدید : 3649
تست باهوشی بازدید : 3603
فرهنگ غضنفر اینا بازدید : 3551
كد كج كردن عكس بازدید : 3413
شنل قرمزی امروزی! بازدید : 2911
تجربه بازدید : 2617
دكتر محمود انوشه بازدید : 2183
يا مهدي ( عج ) بازدید : 2147
ساخت بنر آنلاين بازدید : 1705
انواع عشق بازدید : 1641
شهدا شرمنده ايم بازدید : 1457
ضد دختر بازدید : 1441
گوگل بازدید : 1413
چه رنگي هستيد؟ بازدید : 1323
شرط عشق بازدید : 1243
شب عاشقان بازدید : 1201
جمله های قشنگ! بازدید : 1173


ده کلید برای تقویت روحیه

 

 

1- خود را بشناسید

 

امروزه پیشنهاد سقراط که در قر ن پنجم قبل از میلاد که در آن متنی بر خودشناسی ارایه شد به قوت خود پا

 

 برجاست.

 

اهداف احساسات و محدودیت های خویش را بشناسید و با آرامش با آنها برخورد نمایید. خواه از طریق مطالعه ,

 

 خواه از طریق اندیشیدن و تفکر, سعی منید بعضی راه های که باعث شناخت شما از خودتان و اینکه چه

 

 چیزهایی شما را خوشحال می کند پیدا کنید.

 

چنانچه به این توصیه عمل کنید , بهتر قادر به کنترل زندگی و مشکلات پیش روی خود خواهید بود.

 

2- به خودتان ارزش بدهید و به خود اعتماد داشته باشید.

 

ممکن است سخت به نظر برسد اما سعی کیند رفتارتان گویای این باشد که از خودتان مواظبت می کنید.

 

حتی اگر همیشه احساس عدم اطمینان می کنید , برخورد و رفتار مثبت را به دنیای اطراف هدیه دهید.

 

برخورد مردم با شما متاثر از رفتار و پوشش شماست.

 

بنابراین خود ارزشی و خود اعتمادی را به نمایش بگذارید تا احترام را برای شما به ارمغان آورد.

 

بقیه در ادامه مطلب 


3- بیش از حد توانتان کار نکنید

 

همه ما با سخت کوشی , خواهان تامین امنیت و رفاه خانواده مان هستیم. اما مهم این است که تعدل را در

 

 زندگی حفظ کنیم.

 

معمولا آن چه از نظر مالی دنبال می کنیم با آن چه که تحقق می یابد یکسان نیست.

 

اگر برای شما تامین معاش مهمتر از صرف وقت با عزیزان یا لذت بردن از زندگی است, بهتر است در تعیین اولویت

 

 ها بازنگری است, بهتر است در تعیین اولویت ها بازنگری کنید. سعی کنید برقراری تعادل را از کسی که بین

 

 زندگی شغلی و خانوادگی اش این توازن را ایجاد کرده بیاموزید یا اینکه با خانواده یا دوستانتان راج به تاثیرات

 

 شغلی تان بر روی آن ها صحبت کنید.

 

4- از افراد منفی دوری کنید

 

از ارتباط مسموم که در شما احساس ناراحتی , عصبانیت یا نا امنی می کند اجتناب کنید. ممکن است سخت به

 

 نظر آید اما ارتباط خویش را باکسانی مه برای شما افسردگی به ارکغان می آورند به حداقل برسانید, کسانی که

 

 اکثرا محبتهای دریافتیرا بدون پاسخ می گذارند و یا کسانی که دائما از شما انتقاد می کنند.

 

صداقت سخنان چنین افرادی را مورد ارزیابی قرار دهید تا ببینید که میزان حقایق موجود در سخنانشان تا چه حد بر

 

 اساس ارتباطی مثبت و خوش بینانه است. اگر کسانی شما را تحت فشار روانی قرار می دهند صریحا از آنها

 

 بخواهید شما را رها نمایند.

 

5- مثبت فکر کنید

 

سعی کنید از حداکثر توانایی هایتان استفاده کنید و به قدرت خویش اتکا کنید.

 

علایق شخصی تان را با مطالعه و گذراندن کلاسها توسعه دهید.

 

علایق جدید را امتحان کنید و شکست هایتان را به کار گیرید.

 

همه ما بخشی از اوقاتمان را از دست داده ایم اما افراد موفق از شکست هایشان درس آموخته اند و مغلوب

 

 شکست شان نشده اند. اگر شما توانایی هایتان را به خوبی توسعه دهید و نقش مثبتی داشته باشید واقعا

 

 قادر به تغییر موقعیت های منفی به موقعیت های مثبت خواهید بود.

 

6- ورزش ورزش ورزش

 

یک رژیم غذایی مناسب و قدری فعالیت بدنی روزانه , اعم از اینکه پیاده روی آرام باشد یا کار بیرون, فشار و

 

 اضطراب را تخفیف می دهد و روحیه را شاداب نگه می دارد.

 

ورزش و تمرینات بدنی, افراد را از احساس برتری طلبی رهایی و توانایی های سرکوب شده ذهن را ترقی می

 

 دهد. همین امر منجر به جلوگیری از افسردگی می شود.

 

برای اشخاص متفاوت ورزشهای مناسب آنها وجود دارد. تمرینات کششی و یوگا برای تخفیف فشار بسیار

 

 مناسبند. بعضی تمرینات نی تواند به رفع عصبانیت کمک کنند. البته ورزش بیرون از منزل فواید مضاعفی دارد, نور

 

 آفتاب در بهبود روحیه و تخفیف افسردگی کمک موثری محسوب می شود.

 

7 -بخشی از اوقاتتان را تنها بگذارید.

 

لذت از جمع دوستان و تنهایی دو بخش از زندگی اند که برای تقویت روحیه بسیار مهم اند. برای معنا بخشیدن و

 

 ایجاد شور در زندگی به دیگران کاملا مشروط به وجود دیگران باشد. علاوه بر گذراندن 20 دقیقه در حمام , گوش

 

 دادن به موسیقی یا خروج از منزل به قصد لذت بردن از طبیعت , زمانی برای لذت بردن از تنهایی خویش صرف

 

 کنید. چنانچه این امر را سخت یافتید ممکن است با توسل به اجتماع از مشارکت در موضوعات مهم دوری کنید.

 

8- به دیگران کمک کنید و اجازه دهید دیگران به شما کمک کنند.

 

وقتی مشکلاتتان طاقت فرسا به نظر می رسد نشان دهید که کمک دیگران می تواند اضطراب و دلواپسی شما

 

 را بر طرف کند, بنابر این مشکلاتتان را کاملا در منظر دیگران قرار دهید. کمک بلا عوض در مسائل اجتماعی یا

 

 کمک به دوستان نیز می تواند به سود شما تمام شود.

 

اگر در مقابل کمکی کخ دریافت کرده اید به همان میزان به دیگران مساعدت نمایید دامنه مناسبی از دوستان و

 

 اقوامی را بسط داده اید که شریک اوقات خوش شمایند و مدد کاران زمان تنگی و سختی تان.

 

9- ارتباط و مراودات

 

 با روشی روشن و در عین حال همراه با آرامش و متانت , احساساتتان را به خانواده , دوستان و مدرسه تان بیان

 

 کنید و با دقت کامل به جواب  آن ها گوش فرا دهید. هرگز خود را تحت فشاری که ناشی از عدم بیان احساساتتان

 

 است قرار ندهید. چرا که این فشار , انفجار ناگهانی در پی خواهد داشت و دیگران بدون کوشش و تلاشی شما

 

 را خواهند شناخت.

 

عصبانیتی را که باعث پریشانی و دانستن نقاط ضعف شما می شود کنترل کنید. هرگز اجازه ندهید دیگران ذهن

 

 شما را بخوانند.

 

10- موقع احتیاج , کمک بطلبید

 

افرادی را پیدا کنید  که هنگام مشکلات بتوانند با آنها مشورت کنید .چنانچه پس از مشورت با دوستانتان و خانواده

 

 , مشکلاتتتان همچنان طاقت فرسا جلوه می نماید و احساس عدم آرامش می کنید , با مشاورینی صحبت کنید

 

 که خواهان کمک و یاری به شمایند. اگر احساس عدم امنیت , نگرانی یا ناراحتی و پریشانی می کنید فورا از یک

 

 مشاور متخصص کمک بطلبید.

 




درباره : روانشناسی , روانشناسی ,
مطالب مرتبط
15 باور اشتباه در مورد مغز انسان
کلمات زندگی صحیح
قلیان کشیدن خانم ها
مضرات قلیان
مغز انسان هم هک شد
تاثیر ساعات مختلف خواب شب در سلامتی بدن
تمام اتفاقات بدن در طول ۲۴ ساعت شبانه روز
توصیه های مفید برای کم کردن میل جنسی
تست آی کیو iq
تست اعتیاد به اینترنت و ضررات آن
رابطه صحیح و همیشگی
سخنان دکتر سید محمود انوشه
رازهاي موفقيت در سرمايه گذاري
بررسي گروه خون شما و ويژگي هاي آن
یک تست روانشناسی جالب
تست روانشناسي شاد بودن
10 راز جالب لبخند زدن !
کتاب های دبستان الان
داستان گرگ و سگ
تست روانشناسي تصور وخيال

ارسال نظر
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی



نام ارسال کننده: باران

سلام عزیز...وبت عالیه...مرسی که اومدی ...ولی منت زیاد نمیرم توی اینترنت اگهع دیر به دیر اومدم به وبت ببخش.....بازم بیاید خوشحال میشم
1391/4/1 || 20:24


نام ارسال کننده: negareasheghi

وووووووهو!عالـــــــــــــــــــــــــی بود
1391/3/20 || 14:43



برچسب ها : ده کلید برای تقویت روحیه ,

نویسنده : مجتبي فلاحی تاریخ : بازدید : 455


پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید instagram.com/dez20.ir 



تمام حقوق اين وب سايت و مطالب آن متعلق به دزبيست|دانستن آنچه که نمیدانیم مي باشد.

چشم حسودان کــــور

مطالب گذشته
» پست ثابت »» سه شنبه 18 خرداد 1389
» دانلود تقویم خروس96 اندروید »» دوشنبه 18 اردیبهشت 1396
» نکته ای جالب در مورد reCAPTCHA های گوگل »» دوشنبه 06 اردیبهشت 1395
» آموزش ساخت مدار دروغ سنج »» دوشنبه 30 فروردین 1395
» اپلیکیشن پرتال دزبیست »» یکشنبه 29 فروردین 1395
» آموزش نصب وایمکس یو اس بی (usb) ایرانسل بدون نیاز به کارشناس »» یکشنبه 29 فروردین 1395
» وسعت دنیای اینترنت چقدر است؟ »» یکشنبه 29 فروردین 1395
» 15 باور اشتباه در مورد مغز انسان »» یکشنبه 29 فروردین 1395
» قلب انسان چگونه کار میکند؟ »» یکشنبه 29 فروردین 1395
» دوره آموزش طراحی و نصب وبسایت »» سه شنبه 25 اسفند 1394
» معرفی ربات Jaconda (ربات تلگرام) »» شنبه 15 اسفند 1394
» بدون نیاز به خرید هد آپ، خودرو خود را به این امکان مجهز کنید »» جمعه 23 مرداد 1394
» آنچه قبل از ورود به دانشگاه پیام نور باید بدانید »» دوشنبه 29 تیر 1394
» کنترل نور بالا HBC چیست؟ »» جمعه 05 تیر 1394
» آشنایی و معرفی انواع گیربکس‌ها و نوع کارکرد آن‌ها »» جمعه 15 خرداد 1394
» خودروی‌های هیبریدی چگونه کار می‌کنند؟ »» دوشنبه 07 اردیبهشت 1394
» معرفی و آشنایی با سیستم ASR خودرو »» دوشنبه 29 دی 1393
» کدام بهتر است موتور عقب خودرو یا وسط؟ »» چهارشنبه 17 دی 1393
» آشنایی با سیستم TPMS (نشان دهنده میزان باد لاستیک) »» دوشنبه 03 آذر 1393
» معرفی پیشرانه مجهز به سیستم VVT »» سه شنبه 13 آبان 1393